Marta Teknoloji San. Tic. A.Ş
Mersin Üniversitesi Teknopark İdari Binası 35C/B4
Yenişehir
33340 Mersin
+90 850 441 3 441
+90 324 350 0 350
08:00-18:00

Bakım Anlaşmaları

Uzman olduğumuz alanlarda sertifikalı, tecrübeli ve iş disiplinine sahip profesyonel insan kaynağı ile uçtan uca BT operasyonlarınıza katma değerli hizmetleri ile destek vermektedir.

<?php echo pulse_output(); ?>

Profesyonel Hizmet

Profesyonel Destek Anlaşmaları, günümüzün rekabetçi ortamında ana faaliyet konularına odaklanma ihtiyacı içinde bulunan şirketlere; ana faaliyet konuları dışında kalan, sınırlı uzmanlığa sahip oldukları, yeterli yatırım yapamadıkları veya etkin bir şekilde idare edemedikleri konuları verimli şekilde yönetme imkanı sağlamaktadır. İhtiyaç ve beklentiler çerçevesinde belirlenen doğru bir dış kaynak kullanımı yaklaşımı, kaliteli bir hizmet sağlayıcı ile işbirliği halinde kurumlara stratejik konulara odaklanma imkanı sunmaktadır. Marta Teknoloji; şirketlerin verimliliğini büyük ölçekte arttırıp, ileriye dönük bütçeleme ve yönetim giderlerinde, maliyet avantajı ve esnek bir yapı sağlar.

Bakım Anlaşmaları

İşletmelerde bilgisayarlardan, yazıcılardan, ağ (network) vs. kaynaklanan en ufak bir sorun hem personelin vakit kaybına, hem ticari zararlara sebebiyet v ermektedir, o zaman sorun meydana geldikten sonra çözüm bulmaya değil, sorunun meydana gelmesini engellemeye çalışmak gerekmekte. Bakım sözleşmelerinin amacı budur; Danışmanlık hizmeti ve sorun oluşmadan gerekli önlemlerin alınmasına yönelik tedbirdir.

Sunucu Kurulum ve Danışmanlık

Unix veya Windows tabanlı Web sistemlerinde kullanılan web sunucu, programlama dilleri ve bağlantılı veritabanı/uygulama gibi yapılar için sistem kurulum ve danışmanlık hizmetlerini kapsamaktadır.Müşterilerimize ait yüksek ölçekli web yayınlama ihtiyaçları için bu hizmetimize ek olarak özel sunucu ve yazılım servislerimizden de yararlanılmaktadır.

Sunucu Hata İzleme

Müşterilerimize ait bir veya birden fazla sunucuya ait servislerin 7/24 kesintisiz olarak izlenerek oluşabilecek hatalara müdahale edilmesi veya ilgili noktalara iletilmesi ile ilgili hizmetimizdir.

Gerek firmamız bünyesinde gerekse müşterilerimize ait lokasyonlar içerisinde servis vermekte olan sistemler sahip olduğumuz yazılımlar ile kesintisiz olarak operatörlerimizce izlenmektedir. Herhangi bir sorun veya hata durumunda operatörlerimiz durumu müşterimize ileterek gerekli müdahaleyi yapabilmektedir.

Bakım ve Güncelleme

Müşterilerimize ait sistemlerin düzenli bakım ve güncellemelerini içeren hizmetimizdir.

Web/Mail/DNS veya benzeri network servislerinin yanı sıra Linux veya Windows tabanlı işletim sistemleri düzenli olarak kontrol altında tutularak gerek güvenlik gerekse teknolojik gelişime göre sürekli olarak güncel tutulmaktadır. Bakım anlaşmalarımız doğrultusunda çıkabilecek sorunlara müdahale edilerek müşterilerimizin oluşan sorunlarda minimum zarar görmesi hedeflenmektedir.

Server Kurulumu ve Bakımı

Firmanızdaki işleyişi hızlandırmak ve sisteminizin kontrolünü kaybetmemek için bırakın biz sizin için Serverlerınızı güvenceye alalım. Uygulamaların üzerinde çalıştığı sistemlerde, kurulumunun doğru yapılması, yamaların zamanında uygulanması, sistemlerin etkin kullanımı için gereklidir. Planlı bakım hem güvenlik, hem de performans açısından, sistemlerin verimliğini arttır. Sertifikalı uzman personelimiz ile sunduğumuz tüm yazılım bakım ve destek hizmetlerini, çağrı başına, sunucu başına veya ürün başına, uzaktan veya yerinde destekle ihtiyaçlarınıza göre modellenebilir.

Sistemler üzerine gerekli yönetim yazılımları yüklenerek mevcut ağ üzerinden uzaktan işletim desteği veriyoruz. Hizmet kapsamında, sunucular üzerinde gereken rutin işlemler gerçekleştiriyor, ilgili tüm istatistikler ve oluşan hatalar düzenli olarak gözlemleniyor. Aksaklıklar proaktif bir şekilde önceden tespit edilerek çözümleniyor. Sunucuların uzaktan izlenmesi ve yönetilmesi için güvenli bir Ağ (VPN) altyapısı oluşturuyoruz. Sistem işletimi ile Firmamız, işletim desteği verilen sistemlerin tüm sorumluluğunu üzerine alıyor, sizin işinize odaklanmanızı sağlıyor.

Sunduğumuz bakım hizmetleri, kurumların ana faaliyet konularına daha çok odaklanmalarına ve kurumun sürekliliği/geleceği için son derece önemli olan bilgi işlem altyapıları için kendi bünyelerinde barındırmaları ve yönetmeleri mümkün olmayan bir yetkinliğe sahip olmalarına olanak tanımaktadır. Birçok kuruma hizmet vererek uzmanlaşan kadromuz, deneyimlerini bir havuzda toplayarak, tek bir kişinin tek bir kurumda ulaşabileceğinin çok ötesinde bir bilgi birikimini sizlere sunmaktadır.

Sunucu Yedekleme

Yedekleme için Nas (Yedekleme Ünitesi) cihazıda sisteme dahil edilmelidir. Bu yedekleme cihazı üzerinde açılan alanlar üzerinde her bir kullanıcıya özel yer açılarak bilgilerin buraya yedeklenmesi sağlanır. Bu alanları kullanıcı ve istenilen kişiler dışında kimse görememektedir. Ortak bir alan açılarak tüm kullanıcıların dosya paylaşımı bu cihazlar üzerinde daha sağlıklı ve hızlı bir şekilde yapılmaktadır.

Güvenlik Duvarı Ve Yapılandırma

Güvenlik Duvarı sizi hem dış tehditlerden korumak hem iç iş verimini arttırmak için tasarlanmış Server kadar gerekli bir cihazdır. Dışarıdan gelen tehditleri özel yazılımları sayesinde sisteminize zarar vermeden kontrol altına alıp güvenli bir ortam sağlamaktadır. İnternet akışını kontrol altına alıp daha hızlı bir internet kullanmanızı sağlar. Bir çok firmanın sorunu olarak gördüğü personelin iş dışında internet üzerinde gereksiz vakit geçirmesidir. Facebook ,Youtube, Twitter vb. sitelerde iş yapmaktan çok vakitlerini gereksiz olarak harcamaktalardır. Bu cihaz sayesinde bu tür siteleri yasaklayabilirsiniz.

Sunucu Ağ Yapılandırması

Sağlam bir sistem oluşturmak Network yapısının iyi olması gerekmektedir. Kablolama sistemi 5 yılda yenilenmelidir. Kablo olarak Cat 6 kullanılmalıdır. Kablolama yapılırken dışarıda kablo bırakılmamalıdır. Network sonlandırmaya dikkat edilmedir. Kablolar sonlandırma yapılırken Patch Panel üzerinde sonlandırılıp daha sonra Switch e bağlanmalıdır.
Bu sistemlerin bir arada Kabin içinde bir sistem odasında bulunması gerekmektedir. Bu oda da soğutma sistemi olması gerekmektedir. Nasıl bir sisteme ihtiyacınız var? Alt yapınız nasıl ? Sizin için en iyi sistemi belirlemek için yerinizde görüşmeye gelebilir; uzman ekibimiz uygun sistem çalışması yaparak size sunmaktayız.

Server Kurulum Öncesi İşlemler

-Kurulum Öncesi Tüm Sisteminizin Fonksiyonel ve Yapısal Planı Çıkarılır.
-Kurulum Öncesi Sisteminizin Donanım Özellikleri Çıkarılır.
-Kurulum Öncesi Tüm Network Özellikleri Çıkarılır.
-Sunucunuzun Tüm Host Adapter Özellikleri Çıkarılır (Raid-Scsi-Sas-Sata-Pata)
-Kurulum Öncesi Mevcut Sunucunuzdaki Tüm Datalar Yedeklenir.
-Kurulum Planlanır.

Server Kurulum Sırasındaki İşlemler

-Sunucunuzun Sistem Disk Yapısı Talep Edildiği Şekilde Bölümlenir.
-Kurulum Windows veya Linux İşletim Sistemi Sunucu Yazılımları Seçenekleri İle Başlar
-İşletim Sistemi Kurulumu Tamamlanır.
-Tüm Host Adapter ve Network Sürücülerin Kurulumu Tamamlanır.
-Yeni İşletim Sisteminizin Parolası Seganet Bilgisayar tarafından 128 Bit olarak verilir.
-Sisteminizdeki Ip (Gateway) Bölümlemesi Marta Teknoloji A.Ş Tarafından verilir.

Server Kurulum Sonrası İşlemler

-Sisteminizde Bulunan Tüm Network Cihazlarınızın Sunucunuz İle Olan Haberleşmesi Test Edilir.
-Sisteminizde Bulunan Tüm Client’ların Sunucunuz İle Olan Haberleşmesi Test Edilir.
-Mevcut Tüm Vpn-Remote Desktop — SSH vb Uzak Bağlantılarınız Test Edilir.
-Eski İşletim Sisteminizdeki Tüm Servislerin Kurulumu ve Testi Tamamlanır.
-Eski İşletim Sisteminizdeki Ticari veya Diğer Yazılımların Kurulumu Tamamlanır (Ticari Yazılımların
Kurulumları İçin İlgili Yazılıma Ait Doküman ve Lisans Kodlarının Olması Gerekmektedir)

Server Kurulum Sonrası Destek

-Sisteme Bağlı Tüm Clientlara Uzak Yardım Desteği İçin ( Firma Yetkilisinden Onay Alınarak) Uzak Bağlantı Programı Kurulur.
-Tüm Kullanıcılar kendilerine verilen firma adı ve şifresi ile yer alan ilgili linkten arıza kaydı açabilir ve takibini yapabilir.

Server Kurulum Sonrası Extra Yapılandırma

-Müşterinin talebi doğrultusunda aşağıdaki yapılandırma gerçekleştirilir.
– Dns Server (Domain İsim Servisi)
– File Server (Dosya Sistemi , Kota ve Klasör yetkilendirme)
– Dhcp (Otomatik ip üretme ve havuzu servisi)
– File Sharing Server (Klasör ve Dosya Paylaşım Sistemi)
– Terminal Server (Uzak Masaüstü Bağlantı Servisi v)
– Routing and Remote Acces Service (Vpn ve dial up Kurulum ve Yapılandırma Servisi)
– IIS (Web sitesi Yayınlama Servisi)
– Hyper-V Maneger (Sannalaştırma Servisi)

Sunucu (Server) kurulum ve yönetim hizmetleri

Windows Server 2008/2012/2019 Kurulum ve Yapılandırması,
Small Business Server Kurulum ve Yapılandırması,
Active Directory tasarım hizmetleri,
Microsoft Exchange Server /2016/2019 Kurulum ve Yapılandırması,
Firewall Kurulum ve Yapılandırması,
Zimbra Mail Server Kurulum ve Yapılandırması,
Merkezi Antivirüs ve AntiSpam Sistemleri Kurulumu ve Yapılandırması,
Web, Email Hosting Sunucusu (Parallels Plesk Panel) Kurulum ve Yapılandırması,

Bakım Destek Anlaşmaları

Profelis, müşterilerine ürün veya proje bazında SLA servis anlaşmaları yapmaktadır. Satın aldığınız ürünler için veya tamamen üründen bağımsız teknik destek anlaşması yapabilirsiniz. Bakım ve Destek anlaşmalarımız öncesinde servis seviyesini belirlemek için Gizlilik Sözleşmesi imzalanmasını talep edebilirsiniz.

Standart Servis Seviyeleri

Tanımlı standart Servis Seviyelerimiz ile Bakım ve Destek hizmeti alacağınız işin kritiklik durumuna göre uygun servis seviyesini seçebilirsiniz.

Bunların dışında bir servis destek anlaşması ihtiyacınız varsa veya mevcut kriterler size uymuyorsa, dinamik olarak kendi SLA anlaşma seviyenizi belirleyebilirsiniz. Bu servis seviyeleri standart seviyeler olup müşteri bazında iş sürecine, sistem sayısına, görev kritik uygulama desteği gibi değişkenlere bağlı olarak farklı servis seviyeleri tanımlanabilir.

SEVİYE 1

  • 2 Saat içinde İlgili Atama
  • 3 Saat içinde İlk Müdahale
  • 5×9 Gün/Saat
  • Aylık 5 Maksimum Çağrı *

SEVİYE 2

  • 2 Saat içinde İlgili Atama
  • 2 Saat içinde İlk Müdahale
  • 5×12 Gün/Saat
  • Aylık 12 Maksimum Çağrı *

SEVİYE 3

  • 1 Saat içinde İlgili Atama
  • 2 Saat içinde İlk Müdahale
  • 7×24 Gün/Saat
  • Limitsiz Çağrı

SEVİYE 4

  • 1 Yerinde Personel
  • Anında İlk Müdahale

Destek ve Bakım Anlaşmaları için Lütfen iletişime geçiniz.

Marta Teknoloji A.Ş | Destek Anlaşmaları